17 lipca 2020

Nauczyli mnie

Na psychologii uczyli mnie, że istnieją różnice indywidualne, ale każdego człowieka trzeba szanować tak samo. Na etnologii, że istnieją różne kultury, ale każda z nich jest tak samo wartościowa. Kościół, do którego należałam, nauczył mnie, że mogę kochać J., ale nie mogę z nią spać. A jeśli śpię, to pójdę do piekła. Rodzina nauczyła mnie, że mam o niej milczeć. Prezydent mojego kraju nauczył mnie, że są ludzie, którzy uważają, że nie jestem człowiekiem.

Czasem mam ochotę biec na oślep i krzyczeć.

Aaaaaaaa.

4 komentarze:

  1. Wiem, że nic nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już nie mam siły nawet krzyczeć. Co tu krzyczeć, jeśli nie jesteśmy dla nich ludźmi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo trudne. Historia lubi się powtarzać. Zawsze są jakieś dyskryminowane grupy.

      Usuń